Dra åt paprikarn!

Det här med att så paprika verkar inte vara min grej. Eller så gör jag något jättefel. För det vill inte gro! Ett litet bladpar av två olika sorters paprika har kommit upp. Idag sådde jag, efter alla konstens regler en ny omgång. Av den sorten som jag köpte frö av i år. Alltså är fröna inte för gamla.

Men det var likadant förra året. Det gror ojämnt, om det gror alls. Det får mig så klart att undra? Jag är långt ifrån ett proffs på att så, men jag är inte helt tappad bakom en vagn heller. Så vad är det då jag gör för fel? För kallt när dom gror kanske? Och mer tålamod? Jag vet ju att dom i teorin, kan ta tid på sig, allt från 2-4 veckor så det är väl bara att utrusta mig med det där tålamodet som jag inte har. Plus att ge dom lite mer värme. 😉 Och förhoppningsvis så får jag plantor som är aningen knubbigare än så här..

img_3087

Passade på samma gång på att så lite lök. Nu när jag i år ska bekämpa de slemmiga odjuren efter alla konstens regler så kan det kanske vara lönt att odla lite olika sorters lök. Utan att det för den sakens skull blir rena partyt för snigel-j**larna. 

Hoppas er söndag har varit bra!

Kommentera

