Då var kuvösen igång!

Idag har varit lite av en sådan där mellandag. Egentligen inte gjort nämnvärt mycket men ändå fått saker gjort. Gått med ljudbok i öronen mest hela tiden och grejat med än det ena än det andra. Handlat. Gått en timme med stavarna i skogen tillsammans med Vargen. Bakat. Och så har jag röjt undan och startat upp växtkuvösen i förrådet så mina stackars rangliga paprikor och små verbena får det ljus dom behöver. Ja och så purjolöken så klart.

På Maxi idag var det sååå nära att ett par påsar med tomatfrö fick följa med hem. MEN! Jag satte tillbaka påsarna. Det är på tok för tidigt att så dom nu. Det räcker länge med att så dom i början av mars. Om jag känner mig själv så kommer jag lik förbaskat ändå att ha fullt sjå med att få plats med allt under rören i mitten av maj och därför få börja bära backar med småplantor fram och tillbaka mellan förråd och växthus morgon och kväll. Jag ser inget skäl till att det inte skulle bli likadant i år. Men jag kan ju göra ett fåfängt försök. 😉

Kommentera

