Pelargoner med hjärta. 

Hämtade in mina pelargoner från garaget idag. Kände att det var dax att ge dom lite kärlek och omsorg så dom vaknar ur sin vinterdvala.   Mina övervintrande pelargoner är en sorglig syn varje vårvinter när dom får komma in i värmen och ljuset. Rufsigt och visset. Men jag vet att dom kommer igen ganska så fort. En rejäl genomvattning, några rejäla klipp med saxen och så vips, om ett par veckor ser man hur dom börjar hämta sig för att när sommaren kommer blomma vackert för mig. 

Alla mina pelargoner är speciella för mig. I min samling, som inte är jättestor men ändå, så finns min allra första som jag köpte på Maxi för 12 år år sen. En annan pelargon fick jag med posten som stickling av en bloggvän. 

Och så har vi ”Kerstins pelargon”. Kerstin var en dam som jag hade förmånen att få vårda och hjälpa när jag jobbade i hemvården. På sin balkong hade hon en vacker pelargon och jag fick en stickling av den sommaren innan hon dog. Kerstin är en av dom jag mött i mitt jobb som lämnat avtryck i mitt hjärta och som numera alltså lever vidare som en pelargon hos mig. ❤️  
Det är något visst med plantor som man har en historia till. Och nu är ett gäng fönster ockuperade av krukor med till synes livlösa pinnar. Man kan undra vad sambon tycker om alla mina piffiga inredningsdetaljer som jag ständigt kommer med? 😉

Hoppas ni haft en bra tisdag. 

En reaktion på ”Pelargoner med hjärta. 

Kommentera

