Jag vann. Igen.

Fredag. Klassiska vägdagen. Förra fredagen bad jag Kärleken ta med vågen i bilen när han körde till jobb. Idag har jag gått och tittat på vågen här hemma under en halvtimmes tid. resonerat med mig själv fram och tillbaka. Men! Så vände jag ryggen åt vågen och tog mig en kopp kaffe och frukost.

Jag har inte vägt mig på ett gäng veckor nu. Tre tror jag det är. Ge det ett par veckor till och det är rekord. Jag har ingen aning om vad jag väger. En kvalificerad gissning skulle jag nog kunna göra men inte exakt på hektot. Ett faktum som är lika delar skrämmande som skönt. Jag VET ju hur det gått om jag nu vägt mig idag. Till 99% hade inte vågen visat det jag velat eller tyckt att den skulle visa och hela dagen hade gått åt helvete. Istället för att den goa känslan av styrka och stolthet som jag känt gentemot och över min kropp, så hade jag straffat mig själv. Jag vet om det. Rent logiskt. Och idag vann logiken över hjärnspökena. Det känns fan för jädra gött. Jag vann. Igen. ❤

ab85f384a166e0ab20e863bf587dd431

 

Kommentera

