Hur var det nu med det där lagom?

Idag var jag så där yster igen. Med träningen alltså. Hade ett underbart yogapass igår på Shanti Yoga Center inne i stan. Lite hög på det så körde jag på idag igen. Gjorde min egna yoga-pytt. Kravlöst. Med hårdrocken högt. Toppat med lite övningar med mitt gummiband. Svetten rann och jag log med hela kroppen. När jag som lilla löken på laxen fixade en svår armbalans? Då var lyckan gjord!

12642613_1210773018937574_8152449663169074385_n
Titta jag flyger! Minst fyra sekunder höll jag mig på armarna! 😛

Och nu… Är det oklart om jag har träningsvärk eller fibro-värk. Högst troligt är det en kombo. Jag föredrar helt klart det förstnämnda. Men jag vet samtidigt att jag varit för ivrig i att träna. Men det var ett val jag gjorde. Jag valde medvetet att pressa gränsen en aning. Jag visste om att notan skulle komma. Jag hade redan ont. Men jag valde att inte lyssna. Eller jag ska inte skriva att jag INTE lyssnade. För det gjorde jag. Jag gjorde inget som inte gjorde mer ont än vad jag redan hade. Jag tog inte ut mig nämnvärt i positionerna. Bortsett från gummibandet då. Där tog jag i en aning. Annars är det ju ingen större mening med att styrketräna.

Min sjukgymnast skulle nog protestera mot mitt påhitt förstås. Men… Träning är bra. Jag får mer ont men det är tillfälligt och på lång sikt vet jag att det kommer det att dämpa min smärta. På köpet mår alla organ i min kropp bra av träningen. Och för att inte tala om hur bra jag mår mentalt. 😀

Jag har så svårt för det där ordet ”lagom”. Och idag var jag inte nämnvärt varsam heller. Nåja. Rom byggdes inte på en dag. Typ. 😉

Från det ena till det andra? Idag sken solen och jag satte mig väl påklädd med den filt i solen en stund i eftermiddags. Underbart! Hoppas solen sken på er med! ❤

Kommentera

