Idag är det dax!

Jag har suttit på händerna och om man ska lyssna på vad alla andra trädgårdstokar har hittat på så är jag sent på det. Men det gör inget. Jag vet att jag kommer att ha att odla ändå. Idag ska jag så paprika och lite perenner i mina godislådor som jag sen ska sätta ut i rabatten längs med växthuset. Där får dom ligga och vänta på vårvärmen.

8114eaee68414035c1252c5fc4257314

Och på samma gång sparar jag utrymme här inne. Det blir nämligen en ombyggnad av huset. Riktigt hur vet vi inte än men jag kan inte ha allt för mycket inne som behöver ljuset när ett gäng bygg-gubbar ska rota runt i samma utrymme. Det tåler inte mina franska odlar-nerver. 😉

Jag tänker även rota runt lite i min täppa för att se var sniglarna håller hus. I år ska jag börja kriga innan dom vaknat och fattar vad som händer! Det stormar ute än förstås. Men en stund ute tåler både jag och Vargen. ”Det finns inget dåligt väder….” osv etc ni vet… 😛 Har så svårt för just blåst. Bara kyla är ok. Härligt med hög och klar kall luft. Men runt nollan med blåst? Det känns i kroppen. Märkligt att man blivit som Polman pga en sjukdom som fibro? Men det finns värre saker. Trots allt!

Ha en fin onsdag!

 

En reaktion på ”Idag är det dax!

  1. Ja fy bubblan vad det blåser idag!! Jag avskyr det!! Känns som om det blåser rakt genom huset…. Måste snart stiga upp från min varma sköna säng. Bara en liten stund till…..
    Kram

    Gilla

Kommentera

