En annan sorts baksmälla. 

Igår var en bra dag. Jag liksom bubblade av energi. Studsade (nåja…) upp ur sängen och kände mig lite lätt oövervinnelig. Njöt av ett härligt yogapass på förmiddagen, vilade en stund och myste här hemma men gav sen efter för min skogslängtan och gav mig ut med stavarna och Vargen en stund.
Och jag tog det verkligen lugnt i skogen. Jag visste att jag med stor sannolikhet skulle få en reaktion men jag var bara tvungen att ge efter för lusten. Att bli lite andfådd och känna mig levande. När solen bröt igenom så bubblade livsglädjen inom mig.

Idag… Tja.. Jag får ”betala” för det idag. Jag har mer ont. Fibron bränner överallt. Jag har dragit på mig en träningsbaksmälla. Men! Det är hanterbart. Och jag känner att det kommer att ge med sig under dagen och lägga sig på för mig normal nivå. Jag är hellre träningsbakis än normalbakis alla dagar men visst känns det lite beige trots allt. Men jag vet om det. Och jag vet att det är positiv smärta. Jag har nu gjort hälften av tiden på MMS-behandlingen och jag har sen i början av januari långsamt trappat upp motionen och jag märker skillnad. Långsamt har jag flyttat på gränsen för min smärtkänslighet. Motion är den bästa medicinen även om det tar emot. Och framför allt så är det så kul!

Den stora utmaningen kommer när jag ska tillbaka till jobb igen och jag på något sätt ska hitta en balans mellan jobb, motion och vila. Men det är några veckor till fram tills dess så jag väljer att försöka att inte tänka allt för mycket på det. Den tiden den sorgen så att säga.

Nu blir det till att sitta och knåpa med en intervju och ännu lite mer kaffe innan jag tar tag i söndagens måsten.

Ha det fint!!

Kommentera

