Beställt frö och sått mer skott!

Tänka sig så lätt det var? Att beställa frö menar jag? HEPP! så vart det fixat! En del perenner och några anueller som jag ska testa att vinterså, allt för att eventuellt försöka undvika allt för mycket här inne. Det är rätt osäkert om min bänk med lysrörsarmatur finns senare i vår då vi går i tankarna på att bygga om här hemma. Lite trist att stå i början av mars med 50 småplantor och helt plötsligt inte ha någonstans att göra av dom… 😛  Dock måste jag ju så något. Hur skulle det annars se ut? 😉 Har en tanke på att göra någon form av anordning i vårt sovrumsfönster. Dock har jag inte riktigt förankrat det med han som jag delar sovrummet med men tja… Det ordnar sig nog. 🙂

För övrigt så är jag är inne på andra sådden av mikroblad här hemma. Man vänjer sig fort vid något som är så gott. Och så enkelt! Hörde talas om broccoliskott idag oxå. Det ni? Jag som älskar broccoli ska ju genast kolla upp detta… Upptäckte även idag när jag gick igenom mina fröer riktigt ordentligt (det vill säga, skrev ner allt i ett block, plötsligt blev allt rätt mycket mer överskådligt.. Tänka sig?!) att jag har liiite för mycket ärtfrö hemma så jag la några i blöt för sådd imorgon, ska testa att odla dom på samma sätt. Om dom nu ens går att äta, det har jag inte riktigt kollat upp men det gör det säkert. Får nog ta ett varv på Google tror jag. Oavsett är det synd att frö ska förfaras så det är värt ett försök.

Ha en toppentisdag mina vänner! 

Kommentera

