Sticka egna ribbstickade yogasockor! 

Då var mitt andra par yogasockor klara. Den här gången ribbstickade. Och jag är supernöjd! 

 

Dom var busenkla att sticka. Om man nu behärskar strumpstickor vill säga. 😛

  • Lägg upp 52 maskor och sticka 2 räta & 2 aviga runt, runt till skaftet är så långt som du vill ha det.  
  • Maska av 26 maskor på ena varvet, lägg på 26 maskor på andra. (Kan vara lite pilligt. Men inget är omöjligt. 😉 )
  • Sticka foten så lång du vill ha den. 
  • Maska av i resår. 
  • KLART

Buslätt! Så sköna att ha på när man kör lugnare yogapass så som yinyoga eller enklare twistar. 

Ha en fin torsdag & krama någon idag, det är ju kramens dag. ❤

2 reaktioner på ”Sticka egna ribbstickade yogasockor! 

  1. En fundering. Varför har man speciella yogasockar utan häl och tå? För övrigt tycker jag du är jätteduktig på stickning. Själv har jag aldrig varit bra på stickning. Försökte lite i min ungdom, men nu har jag faktiskt lyckats sticka ett par halsdukar i vår bostadsrättsförenings kafégrupp. De andra är jätteduktiga så med hjälp av dem kanske jag kan våga mig på något mer avancerat. Det vi stickar skänker vi sedan till en lokal hjälporganisation. Alltså både lite nytta och nöje.

    Hälsningar
    Birgitta

    Gilla

    • Jo.. Med yogasockorna så behåller man en del av greppet på mattan iom de inte finns häl & tå. 🙂

      Våga fråga. Jag hade en kollega & min fd svärmor som jag frågade massor i början. Tack för komplimangen. ❤

      Gilla

Kommentera

