Det gror i mina små askar!

Det gror. Och tänk? Det är alltid en lika underbar syn för ett odlarhjärta. Framför allt när vinden drar om knuten på huset.

Jag funderar allt mer trädgård och söker inspiration lite här och var. Som att läsa Sara Bäckmos Blogg; Skillnadens Trädgård om grönsaksodling eller söka på olika hashtags som tex #trädgård eller #odling på Instagram. Tänker även på olika ställen som jag i år ska försöka besöka. Till exempel Sofiero när rhododendronen blommar. (Snart 20 år som Helsingborgare och runt sex år som hängiven trädgårdsnörd, och jag har fortfarande inte varit där!) Hittar massor av inspiration. Och inser att jag nog måste börja skriva ner saker. Så jag kommer ihåg. Jag hade en anteckningsbok förra året. Men minns inte vart det tagit vägen. Köpa ett nytt.

Göra om. Göra rätt. Göra nya misstag. 😛

Ha en fin onsdag!

Kommentera

