Sått mikroblad!

Det är vinter till och med här i Skåne. Vilket är rätt ok trots allt. Har så mycket annat att pyssla med under tiden. Som att sticka, yoga, promenera och läsa. Men.. Lite odlar-sug har jag så efter att ha blivit tipsad om mikroblad av Annika på bloggen Naturliga Ting för någon vecka sedan sådde jag några sorter igår. Känns gött. Ser fram emot att få skörda skott att lägga i salladen eller på mackan om någon vecka eller så.  

För övrigt gick jag igenom mitt fröförråd igår.

  
 Jag har en del redan. Men mer blommor. Och någon sorts tomat till. Framför allt måste jag ta mig en funderare på hur jag ska ta mig an sniglarna i år. Ge upp är inte riktigt min melodi… 

Ha en fin måndag! 

Kommentera

