Något ommöblerad…

…men jag överlevde yogapasset igår. Det hette nybörjarekurs men nja… Hade jag varit helt grön hade jag undrat vad tusan jag gett mig in på. Men som instruktören tydligt sa flera gånger; gör efter er egna förmåga. Dock fnissade jag gott för mig själv när (vi låg på rygg på våra mattor..) hon på lite sjungande engelsksvenska sa; 

-Lyft ert högra ben, håll det rakt, ta tag om er stortå och fäll benet åt höger. Glöm inte att andas djupt in i magen…

Ja ni hör ju själva? 😛 Men igen. Jag fällde ut ett krokigt ben och kom ihåg att andas.  

 Och efteråt kändes skönt. Det var en aning flummigt när vi skulle mässa något men å andra sidan så skadar det ju inte. Och idag mår jag över förväntan. Något ommöblerad men inte nämnvärt mer ont än jag haft i vanliga fall. Ser fram emot nästa onsdag! 

Tills dess ska jag ha stickat mig ett par benvärmare som jag kan dra på mig till och från yogan. Det är lite fel årstid att gå i tunna tights liksom.   

Kommentera

