Yogakurs ikväll…

…och jag är lite nervös. Jag menar, ja jag har yogat. Mer eller mindre i över ett år. Men bortsett från ett par gånger på Friskis & Svettis så har det varit uteslutande här hemma. Framför plattan med Yogobe på min yogamatta här hemma k tv-rummet. I mina mjukbrallor med hängknä, hängröv och färgfläckar. Här har det liksom inte spelat någon roll att jag knappast har den slanka yogakroppen eller att jag är stel som fasen på grund av värk. Här hemma har jag bara kört på. 

Nu ska jag köra på bland andra människor. Med en instruktör i samma rum. Får ta tag i det där med att leta fram träningskläder och så får jag inte glömma att ta med min matta. Der är löjligt pirrigt. Men absolut ska det framför allt bli förbaskat kul. Min kropp är värd all kärlek. ❤   

2 reaktioner på ”Yogakurs ikväll…

  1. Förstår precis hur du känner!
    Jag brukar tänka på att alla i salen har fullt upp med sina egna kroppar och att försöka nå ner till sina egna tår… Påminner om det du har lärt mig, att vara tacksam för det som min kropp faktiskt klarar av trots alla utmaningar vi har i bagaget… Nervositeten kan ju också vara ett tecken på hur mycket du vill att yogan ska hjälpa dig med?
    Kämpa på och det kommer självklart att gå alldeles utmärkt!
    Stor kram!

    Gilla

Kommentera

