Stickat & klart!

Följande samtal utspelade sig igår mellan mig och Mini;

-Mamma? Jag behöver en blå stickad tröja. Till imorgon. Okej?

-Alltså.. De tar lite längre tid än så att sticka en tröja. 

-Okej. Till övermorgon då?

Jomensåatt. Min minste son är en sann tidsoptimist! Men så såg jag att Nicke Nyfiken har en stickad halsduk och få varelser är ju lika listiga som mammor, så jag pekade lite menande på Nickes halsduk och så var tröjan glömd. 😉 Åtminstone för stunden. Idag var den halsduken klar. Med fransar och allt. Den är inte något konstverk men min pojk är strålande stolt över den. Och det är huvudsaken. ❤ 
  

Kommentera

