Näst sista dagen på 2015…

…och jag borde väl skriva någon form av krönika. Eller åtminstone en sammanfattning. 

2015 var väl ett rätt lugnt år. Rent arbetsmässigt så var det stora att jag lämnade hemvården och började jobba inne på ett nytt vårdboende. Att jobba inne ångrar jag inte. Men just på detta ställe? Jag vet inte än. Vi får se. 

Kärleken till min trädgård blommade upp igen. Helt underbart. ❤ Har även plockat upp stickorna och böckerna. Tappat skrivlusten en aning. Vilket märks här i bloggen. 

Livet med barnen har rullat på. Dock har det i kölvattnet av vardagen framkommit en del frågetecken och orosmoln men vi än sitter vi i båten och ser vart allt landar. 

Samboskapet har fallit på plats. Inte helt friktionsfritt när två vuxna (där den ena ständigt far fram/spontan och den andra mer tar det med ro/strateg..) flyttar ihop. Men med kärlek och glimten i ögat går det vägen. Det stora är att vi med stor sannolikhet väljer att bo kvar i vårt lilla billiga hus och renoverar detta istället för att flytta till ett större dyrare. 

På det personliga planet då? 

Jag vet inte riktigt. 

Jobbet skaver som sagt en aning. Jag funderar en del över mitt yrkesval…

…vilket går hand i hand på att mitt gnissel i kroppen sen en del år tillbaka faktiskt var fibromyalgi. Något som jag nu aktivt måste lära mig att hantera. Dels fysiskt men framför allt mentalt. 

Jag jobbar vidare med min relation till mat. Det är inte helt komplikationsfritt men det går på rätt håll. 

En del som utgett sig för att vara mina vänner har, antingen, fallit ifrån helt naturligt eller så har jag medvetet valt bort dom då det i de allra flesta fall bara verkar vara jag som sett det som vänskap. Några nya bekantskaper har kommit till och några få står kvar i min innerst cirkel. 

På många sätt har 2015 har varit lite av ett mellan-år. I det stora hela har det liksom bara rullat på. Vilket är rätt skönt på sätt och vis. Har haft nog med drama tidigare år. 

Med detta skrivet så önskar jag er Gott Nytt År! ❤

  

En reaktion på ”Näst sista dagen på 2015…

Kommentera

