Kofta på G. 

Det är sporadiskt med uppdateringar här i bloggen. Av lite olika skäl. Varit en hel del runt om mig. En del kräver att jag måste tänka om rätt rejält även om jag nog anat det rätt länge. Återkommer om det en dag om jag är på humör. En del handlar om ett högt tempo på jobb som gör mig rätt utslagen på fritiden. Vilket då lett till att jag inte direkt orkat att sticka. 

Men nu är jag på G. Jag har inte bara ett projekt på stickorna, utan TVÅ! Plus att jag har ett hyfsat avancerat på väntelistan. Ketchupeffekten kallas det visst. 😛

Idag fick jag en oväntad liten andningspaus då Mini vaknade med feber så det blev vab. Och en liten chans till att sticka lite mer. Så det fick bli en kofta som jag ändå hade nästan allt garn, faktiskt precis det garnet som är i mönstret (det var tänkt att bli en sjal men inget är ju skrivet i sten…) hemma till. Rät- och slätstickning på stickor sju. Det är precis det jag behöver. 

Klicka på bilden så kommer ni till mönstret.

Ha en fin fredag. ❤️ 

Kommentera

