Min sjal är klar. 

Började sticka en sjal för ett tag sen. Hittade ett mönster inne hos Yll & Tyll som heter ”Korsika”.   

En enkel Slätstickad sjal med hålmönster som man stickar från snibb till snibb. Hade ett mjukt alpacka garn hemma som jag stickade tillsammans med ett grått Tilda-garn från Svarta fåret. Och tänka sig? Sjalen blev precis så mysig som jag ville. Den här kommer jag att använda mycket!  

Nu ska jag återgå till mina Järbosockar. Har drygt hälften kvar för att få ett komplett par. Sen lutar det åt en mössa. En sådan här;  

Klicka på bilden så kommer ni till mönstret.  Är rätt säker på att jag har garn hemma till den. Och då är det ju bara ren vinst så att säga. 😉 

Ha det fint! ❤

  

Kommentera

