Poddar om stickning!

Jag vet inte om jag nämnt Stickpodden innan men i så fall får ni ta att jag är lite tjatig, för Stickpodden är en helt fantastisk podd om stickning. Jag är nästan lite kär i Elin och Karin som pratar stickning och allt runt om. Dom startade podden oktober 2012 och dom är riktigt inspirerande utan att vara skitfärdiga om att man ska sticka si eller så i det ena eller det andra garnet men absolut inte akryl. Jodå.. Det finns märkessnobberi i stickvärlden med… Sorgligt… Sen skriver jag inte att det är fel att köpa ekogarn eller lägga pengarna på ett dyrare garn (många gånger får man lite mer garn för pengarna…) men man inte har så mycket pengar så funkar det med 10 nystan för 100 pix från Rusta. Det har jag gjort och gör. Så länge man stickar och har kul!

Att starta ett avsnitt Stickpodden är en riktigt guldstund och jag lyssnar rätt ofta med ett leende på läpparna. Nu verkar det inte som att den uppdateras mer, tyvärr, så är det ju ibland. Livet kommer i mellan. Men det finns 49 avsnitt och jag har lyssnat på nio av dom. Mycket kvar att inspireras av! ❤

Det finns ytterligare en podd om stickning på svenska ”Rättavigt” som är helt ok oxå men den tilltalar mig inte lika mycket. Ofta känns den rörig då dom är många som pratar och jag får inget grepp om vem som är vem. Det kommer kanske? Jag ger inte upp. För dom som driver podden är grymt duktiga och inspirerande.

Ha en toppendag så hörs vi! ❤

PS. Just som jag lagt mig igår snubblade jag över ännu en podd, en video-podd som ni hittar länkar till här, i bloggen; madebyingastina Jag har inte hunnit kika på den själv ännu men hoppas få tillfälle till det snarast. 🙂 DS. 

En reaktion på ”Poddar om stickning!

Kommentera

