Lite Ernst-ig. 

Igår fick jag ju ett pyssel och fix-ryck. I ett gäng veckor nu har jag sett andra göra höstfint och tänkt att jag oxå ska göra det men energin har liksom inte funnits. Inte lusten heller för den delen. Men igår så! For ut och handlade blommor och en krans för att sen ta med mig minstingen ut på kastanje-jakt.  Han har ju fått ett litet lättare gips på armen nu så han får till sin stora lycka äntligen cykla!   

Och hemma igen så var det bara att plocka fram ståltråd och tång. Och lite fantasi. Trillade över den här bilden inne på en FB-gruppen;  

Nu har jag, tro det eller ej, inte så mycket restgarner hemma till att göra en sådan här men jag har ju lite garn. Det kan jag inte förneka. Så det fick bli så här;   

Ser ni det lilla nystanet? Rackarns nöjd är jag! Stickorna till mitt lilla nystan är ett par bambustickor som jag aldrig använder. Ett klipp med sekatören så var dom lagom långa.   

Så. Nu är entrén höstfin. Nästa ryck blir väl till advent. Kanske. Någon tomte och lite granris kan man ju trolla till lite juligt så där Ernst-igt. 

Kommentera

