Happy Halloween. Eller nåt. 

För ett par veckor sen lät det så här;

-Mamma, vi bara MÅSTE köpa en halloween-pumpa till halloween!!

Och som den goda moder jag är så köpte jag givetvis en pumpa. Som kostade 100 kronor. 

Hela veckan har jag pratat om den här pumpan som behöver göras vid. Utan någon större respons från grabbarna. Idag tog jag tag i det. Antal barn som medverkade?  

= 0 (noll) Jättekul. Inte. Men jag är inte den som är den. Har jag köpt pumpan ska den göras vid. 

 Sen får jag väl erkänna att jag inte är någon större fan av fenomenet halloween. Tycker mest det är irriterande när ungar knackar på och tigger godis. Mina får inte göra det. Och definitivt inte om dom inte ens engagerar sig i att karva pumpa.

Så nästa år? Då köper jag ingen j**la pumpa. 
/ Kvarterets året runt häxa 

   

Kommentera

