Hur svårt ska det vara?

Jag är ju en svart människa. Eller har varit. När det kommer till klädseln vill säga. Svart så långt ögat kan nå. Vilket inte är så långt i min garderob. Store pojkens ovilja till att shoppa kommer nog från mig är jag rädd. Men jag har blivit bättre! Faktiskt. Och nu försöker jag ju smyga in lite mer färg bland kläderna. Orange mössa. Rosa sjal. Inte nödvändigtvis samtidigt. Röda byxor. Jag är rätt feg fortfarande. Jag har ju varit svart i rätt många år för svart är färgen man ska ha om man är en så kallad size plus-kvinna. Men.. baby-steps… Som idag har jag en gul tröja till mina gråa mysbrallor. 😉

Hur som helst. Nu har jag fått för mig att jag vill ha tag i lite färgade strumpbyxor. Och det är minsann inget man bara handlar. Dels är jag ju inte storlek. Small. Eller medium. Inte ens large faktiskt. Jag är nog snarare en sådan där kurvig XL! Och efter en snabb koll på Maxi så är det tydligen bara förunnat dom som är under storlek 46 att ha lite färgglada ben. Är man en tjockis ska man ha svarta eller vita. Om man inte vill se ut som en sexig kassler. För röda nätstrumpbyxor har jag hittat. Inte på Maxi. Utan på nätet. Men oavsett så var det kanske inte riktigt det jag var ute efter. Även om dom fanns i en modell utan gren… Lätt chockad, eller nej, inte chockad, jag är tåligare än så, fortsatte jag min googling. Och nog finns det färgade och mönstrade strumpbyxor. Men inte för en i min storlek. Det vill säga över 46. Om jag inte vill ha en känsla av klaustrofobi på köpet. Och inte heller ett schysst gren-häng…

Lindex verkar ha det och kanske Kappahl med. Men för övrigt så verkar det som att vi kvinnor modell fylligare helt enkelt ska ha svarta. Eller vita. Men skam den som ger sig. Jag SKA ha ett par färgade strumpbyxor till mina svarta kjolar. Så enkelt är det.

To be continued…..

2 reaktioner på ”Hur svårt ska det vara?

Kommentera

