Järbosockan. Del 3. 

Den släpptes i fredags tror jag. Ni hittar den här;

Järbosockan. Del 3

Satte mig med det igår och avslutade det idag. Börjar få kläm på det här med flerfärgsstickning känner jag. Det är trassligt, pilligt och ruskigt kul. Och nu när det börjar växa fram så inser jag att jag, i och med mitt färgval, håller på att sticka mig ett par julsockor.  
Det blev lite fnurrigt vid flätan på ett ställe men det får vara så. Bakåtstickning när man håller på med flerfärgsstickning är inget kul. 

Nästa del kommer imorgon. Då är mina älskade ungar hemma så frågan är om jag får ro till att sitta med det. Jag har dessutom ett kvällspass att avverka med. Men sen är jag ledig lite i veckan. Något jag ser så fram emot eftersom ungarna har höstlov och Storebror fyller 12. Det blir nog lite bakning, halloweenpumpatillverkning och kanske inte lika mycket stickning. Som det ska vara. 

Ha en fin söndag!   

Kommentera

