Att ge mig själv tid… 

Det här med att läsa bloggar är lite kluvet. Det är sjukt inspirerande. Men det tar ju tid från stickningen! Eller trädgården om det nu är en trädgårdsblogg jag läser. Det är fantastiskt I-landsproblem jag vet men likväl. Jag har tappat bort bloggläsandet under rätt lång tid. Jag har inte tagit mig tiden, inte haft ro (vilket gäller även omvänt, att blogga) då jag ständigt jagar och stressar om både stort och smått. Men nu är jag i det läget att jag måste sitta ner och andas lite. Ta det lugnt. Min kropp behöver det. Dock genar jag lite genom min stickning, jag producerar något, jag sitter inte bara och är en lat jävel utan jag har en legitim ursäkt för att vila.  

Jag har gett upp på att försöka förvandla mig till en slank vältränad snart 40 kvinna med sjutusen järn i elden. Jag försöker slå mig till ro med att jag är en mullig, mjuk snart 40 kvinna med knappt tio järn i elden. Jag har sökt hjälp för mitt onda och haft turen att möta någon som lyssnar och talar om för mig att jag är inte sjuk i huvudet eller gnällig. En som är genuint intresserad av att hjälpa mig att träffa rätt människor som, förhoppningsvis, kan ge mig rätt verktyg för att hantera mitt onda. Det är en skön bekräftelse men oxå fruktansvärt skrämmande och definitivt på något sätt. Det funkar liksom inte med en tio dagars penicillinkur. 

I och med att jag försöker acceptera det här så tränar jag på att ta det lugnt. Tvätten rymmer inte. Barnen älskar mig lika mycket om dom får falukorv med potatismos till middag. Och Kärleken han tycker jag är vacker oavsett. Det kan tyckas banalt men det är så svårt att släppa det här och våga duga just så som jag är. Just nu. Idag. Den här stunden. Men… Övning ger färdighet sägs det. Så jag övar. 

  
Ett steg är som sagt att sticka. Jag får härdsmälta med jämna mellanrum och slänger garn och stickor i ren frustration men tio minuter senare plockar jag plockar upp arbetet igen och stickar vidare. Jag har oxå försökt att ta upp själva bloggandet och blogg-läsandet. Det är mycket stickning på bloggen just nu. Och det fortsätta. Mest så ni är varnade. 😉 
Ett par bra bloggar jag läser när jag sätter mig ner och tvingar mig att sitta är följande; 

Fantastiska stickorskor båda två! 

Men nu ska jag fortsätta på en julklapp innan det är dax att köra till jobb. Ha en fin fredag!   

En reaktion på ”Att ge mig själv tid… 

  1. Ja, det är inte heller helt fel att finna ett lugn i att vara 40, mullig och ta sig lyxen att sitta ner med en stickning eller bloggläsning! Allt ”jagande” är bara stressigt! Och kul att hitta din blogg – en till att följa och inspireras av!

    Gilla

Kommentera

