När snygg-tightsen väl är på då j**lar!

Igår hade jag bokat in mig på ett yogapass inne på Friskis & Svettis. Något jag såg fram emot något alldeles särskilt. 90 härliga minuter av egentid och yoga. Lycka!

image

Så enbart för detta ålade jag mig i snygg-tightsen. Det duger ju inte att komma i mysbrallor med färgfläckar på när man ska yoga borta. 😉 Dock blev det ingen yoga. Det var stört omöjligt att hitta en parkeringsplats. Jag vet. Det fanns säkert men allt eftersom tiden tickade låste det sig i pallet och fem över sju (passet började kvart över..) gav jag frustrerad upp och vände hem. Enda nackdelen med Friskis & Svettis inne i stan är just det här med parkering.

Kom hem och kände mig hyfsat sned på det. Satt en stund och bara pyste besvikelse men… alltså jag har ju en matta här hemma. Och snygg-tightsen ålar jag mig inte i utan att få lön för mödan. Så. Ut med mattan. Tände ljus. Pluggade i musik i öronen. Hänvisade duvungarna stenhårt till Kärleken, som grejade kvällsrallyt med gonattsaga och annat, och yogade loss. Det blev inga 90 minuter. Men väl en halvtimme med rörelser efter eget huvud där tillslut både andning och stress-axlar föll på plats.

image

Allt går. Särskilt om man är lite envis och har snygg-tightsen på… 😛 ❤

En reaktion på ”När snygg-tightsen väl är på då j**lar!

Kommentera

