Under ytan…

Sniglarna har gått hårt åt täppan i år. Och knäckte rätt mycket av min odlariver för när man får ägna mer tid åt att klippa sniglar än att faktiskt odla… tja..

Något som dom lät bli var min potatis. Till en början. Sen var inte den heller säker. Allt tuggades ner och jag gav upp. Men så igår när jag var ute och höstade i täppan så sprätte jag lite i jorden där jag satte potatisen ”Cherie” i våras och ta mig tusan om det inte fanns massor av potatis där! Det fanns till och med purjolök som klarat sig! Jag grävde och grävde och sen gick jag in och gjorde potatis-soppa på en del av det jag grävt upp. När jag serverade ungarna soppan och dom suckade nöjt över hur god den (recept kommer…) var så kände jag mig rik. Och lite som en mäster-odlare. Med betoning på lite. Men.. det här är bra att veta. Det kommer ju en ny odlingsvår…. 😛

IMG_20150914_162454

Kommentera

