Yoga = Kärlek

Det fina med yoga är inte att det här kylskåpet som enligt läkaren faktiskt är överrörlig (Det ni!) blir smidigare. Inte heller att jag blir starkare eller får en bättre hållning. Stora vinster. Men inte den viktigaste. Nej. Det allra bästa med yoga är, nu blir det fin-flum så häng med nu, att jag tycker mer om min kropp. Jag är tyngre än på mycket länge nu. Jag vägde mig faktiskt idag. Jag är så att säga, rätt mycket mer Veronica nu än för några månader sedan. Men det ordnar sig med tiden. Dock är det inte konstigt att mina leder havererat.

Hur som helst. Yoga gör att allt detta kommer i andra hand. Jag har inte rullat ut mattan regelbundet på länge nu. Vilket är synd. För det räcker med ett par pass så kommer vinsten direkt. Kurvorna är kvar. Magen med alla ärr är lika mjuk. Men jag rättar upp mig och ser på mig själv på ett helt annat sätt. Jag ser min kropp så som den är värd att ses; kvinnlig, mjuk och åtrådd. Jag ser min kropp som den är. Här och nu. Inte som den var igår. Eller som jag skulle vilja se den. Den är som den är. Utan negativa värderingar. En skön känsla.

Och ett väldigt bra skäl till att rulla ut mattan oftare fram över. Tänkte försöka hänga med på en utmaning som YogaWorld har på Instagram från idag till den 4:e oktober. Det är kärlek till kroppen det.

En reaktion på ”Yoga = Kärlek

Kommentera

