Kan man få för många mössor?

Jag har ju som bekant börjat att sticka igen. Och det ena projektet avlöser det andra. Stickorna nästan glöder här hemma. Och Kärleken vet numera rätt väl var han har mig. Är jag inte på jobb eller i skogen med Vargen, sitter jag i soffan och stickar samtidigt som jag just nu, betar av alla filmerna om Johan Falk. Eller lyssnar på ”Den Gränslöse” av Jussi Adler-Olsen.

Joel Kinnaman som busen Frank Wagner? Kan vi inte bara sitta och begrunda detta lite? 😉

Det finns alltid behov av en mössa framför allt med tanke på att det snart är värsta hösten ute! Alltså började jag på en ny mössa av lite grått restgarn som låg här hemma och skräpade. Fick för mig att jag ville ha en mössa med flätor men hittade inget mönster med flätor, (vilket i sig är en bedrift med tanke på hur fantastiskt många mönster det egentligen finns), så jag knåpade ihop den själv. Fråga mig inte hur. Jag överväger att möjligen sticka den en gång till och skriva ner hur jag gjorde den. Men det är med betoning på ”möjligen”. Jag har lite annat att göra än att sticka samma sak en gång till.

IMG_20150905_074229

Fina A undrade varför jag stickade en mössa till?? Jag jobbar ju inte i hemvården mer?

Vad är det för fråga?! Helt ärligt kan man väl inte få för många mössor? Faktiskt. Leendet jag fick till svar när jag svarade henne, lite lätt chockerat, detta var väl något i stil med; -Jaja.. är du lycklig så är jag lycklig.

Nu har jag börjat på nästa projekt. En kofta. Med flätor. Ni fattar trenden va? Mycket flätor blir det just nu. Det är så kul att sticka.

IMG_20150905_070945

Just det. Jag har faktiskt stickat en bolero. I samma grå garn som jag stickade mössan. Den är jag väl med nöd och näppe nöjd med. Den har en del missar som i och för sig nog bara jag ser men ändå. Jag tror faktiskt att jag ska sticka den igen. I ett annat garn. Gillade mönstret tokmycket. Även om jag slet mina färgade grå över det ett par gånger.

IMG_20150831_154644 IMG_20150831_154913

Mönstret kommer från Drops och ni hittar det här; Bolero Eller så blir det inte alls den här boleron utan någon annan. Eller annat. Vi får väl se? Nu ska jag först bli färdig med koftan. Sen så.

Ha en fin kväll!

Kommentera

