Jag och fotboll.

Det är lika osannolikt som att jag skulle sluta äta choklad? Eller börja älska matematik? Eller att helvetet fryser till is. Eller börja spela fotboll själv! Det är med andra ord hyfsat osannolikt… Men likväl så är det inte helt ovanligt att jag numera står och hänger upp tvättade fotbollskläder och genuint intresserat lyssna på prat om fotboll. Eller att jag faktiskt sett fler HELA matcher de senaste åren (två  stycken tror jag det är..) än vad jag gjort under hela min livstid.

Vad hände liksom?!

imageKärleken hände. Och han lyssnar inte ens på hårdrock. Eller jo det gör han. Lite light så där. Han har dessutom hår på huvudet och inte en enda tatuering. Sjukt envis och en liten uns fyrkantig är han oxå.

Men likväl eller kanske är det just därför… så är han är fantastisk min Kärlek. Jag älskar honom just så som han är. Hans fyrkantighet håller min kvicksilver-själ lite lättare på plats. Och min kvicksilver-själ… Den ruskar om honom lite då och då. Han dominerar och styr och jag skäller och gör som jag vill. Då och då mullrar det i leden men för det mesta.. så har vi oerhört roligt ihop. Att två till synes så olika personligheter kan dansa i takt trodde jag inte var möjligt. Men så är vi egentligen inte särskilt olika trots våra olikheter. Vi har samma grundsyn på livet och lika värderingar. Olikheterna som finns utmanar och håller nyfikenheten på varandra vid liv. Att han dessutom kan kyssa mig helt luddig mellan öronen och mållös är två härliga, och ibland hyfsat irriterande, särskilt det där med att han kan få mig mållös, bonusar. Så att säga.

Och när det kommer till den där detaljen om fotboll? Ja då kommer jag att fortsätta heja på honom helhjärtat hemifrån soffan när jag läser min deckare och om det är fint väder, se ett par matcher live per år eller så. Men därifrån till att blir den där sambon som står och hoppar längs någon vit linje? (Det där med offside har jag förstått inte har med att avigsida att göra… men det är väl ungefär det..) Eller börja titta på fotboll på tv??? Ehh.. Nej. Det finns gränser för min Kärlek. Faktiskt. Åtminstone när det kommer till fotboll.

Var och en till sitt heter det ju. Han jagar fotboll och jag grejar med alla mina tusen järn i elden. Allt ackompanjerat av vår Kärlek till varandra. Tänk vad livet kan vända om med en? Det mest oväntade bli det mest fina som finns?

Kärlek.

Kommentera

