Det viktigaste…

Istället för att motionera som var planen och som jag nånstans inne i mig tycker att jag kanske egentligen borde göra…

…så prioriterade jag om och struntade i det. Något som för ett par veckor sedan gett grov ångest men inte idag. Visst skavde det en smula men ikväll så valde jag att skjuta fram träningen och istället gå med pojkarna och köpa en glass i det fina vädret. Vi fick på samma gång pratat om viktiga saker så som skolstart, cyklar, kompisar och var månen är när solen lyser. Förundrat lyssnar jag till ungarnas småprat och undrar när dom blev så stora? Jag är ju fortfarande runt 30? Vad hände?

Och det där lilla som skavde innan jag gick ut med pojkarna, det slutade att skava. För den där motionen kan jag ta snortidigt imorgon bitti när ungarna ändå sover. Kvällarna och stunderna där pojkarna än så länge vill hänga med sin mamma är viktigare. ❤

image

En reaktion på ”Det viktigaste…

Kommentera

