Årets täppa…

..den blev inte som jag tänkt mig. Alls. Å andra sidan vet jag inte vad jag hade tänkt mig. Men nog tänkte jag mig mer än fullständigt nertuggad mangold? Eller nerslemmad purjolök. Jag gav upp faktiskt. Jag erkänner det. När inte ens potatisen fick vara ifred, slängde jag in spaden och gav upp. Åtminstone pallkrage-landet. Växthuset försvarar jag med sekatör och snigelgift.

image

Och redan nu smider jag planer på vad jag ska odla nästa år. Framförallt hur jag ska odla. Jag vet vad som funkar någorlunda och vad som funkar bra. Jag vet vad jag gjort för fel. Så nästa år… då sår jag lite klokare och odlar lite listigare. Skam den som ger sig…

image

Kommentera

