Jag lever nu. <3

Mina vänner skojar med mig när jag ojar mig över Storebrors ovilja att handla kläder, säger att det är nog genetiskt? Jag själv springer ju inte ner dörrarna på klädaffärerna precis.. Och jag får, om än motvilligt, ge dom rätt. Har aldrig varit jätteintresserad av kläder. Av flera skäl. Dels har jag alltid jobbat på platser där man har arbetskläder. Och de senaste åren? Tja.. Jag har helt enkelt inte ansett mig vara värd nya kläder. Haft nya kläder som den där berömda moroten.

”När jag gått ner fem kilo DÅ så ska jag belöna mig med nya kläder.”

Vilket trots alla kurer och dieter aldrig har hänt. Vilket i sin tur medfört att min garderob är en hyfsat sorglig syn. Inte helt hopplös. Jag har aldrig behövt klä mig i svarta sopsäckar. (I-lands problem av rang men ändå…) Men jag har inte heller unnat mig lite kläder som faktiskt sitter som dom ska NU direkt. Inte om fem kilo. Så dumt.

image
Dagens fynd. Långs vart klänning, grönt virkat linne och en bolero från Zizzi (finns även på nätet http://www.Zizzi.se) Inte bara svart rakt igenom. 😉 Kommer att funka fint till 40-års galejet i helgen.

Jag brottas dagligen med mina tankar och känslor runt mat. En del dagar, stunder, går det bättre, andra sämre. Men det går framåt. Och idag köpte jag mig lite nya kläder. Kläder som sitter som en smäck NU. Smal-jeansen med vänner tänker jag skänka till Myrorna. Jag kommer aldrig att bli den där mode-medvetna superstylade personen. Det är inte jag. Men det är slut med att dölja mig i kläder som sitter illa. Det är slut på att vänta på att jag ska bli värd eller ska belönas för något. Jag tänker göra det bästa av det jag har. I väntan på det där ”sen”, vad nu det innebär, måste jag leva NU. ❤

Ha en fin tisdag!

Kommentera

