Hopp på Hepp?

Ikväll var det dax. Igen. För ett danspass. Jag har berättat om de där zumbapassen i min förra blogg. Det gick.. sådär.. för att uttrycka det milt. Men ändå? Så anmälde jag mig till ett pass ”Dans Fuego” på Friskis & Svettis ikväll. Jag var dessutom så dum så jag kollade in det på youtube… My sweet Lord.. Men jag är inte den som är den. På med en rosa tröja och ett leende så..

..Insåg jag att inte heller den här gången hade jag en susning om vad min kropp höll på med. För det här med koreografi är inte riktigt min kopp kaffe. Typ. När den hurtiga ledaren tjoar och dansar salsa som om hon inte har ett ben i kroppen är jag mycket tydligt medveten om varenda ett av min kropps 206 ben. Att få fötterna att samarbeta med höfterna är ett sjuhelsikes projekt att ro i hamn. När dom någon gång funkar så är ledaren redan på nästa steg. Blandar hon dessutom in ett hoppsan hopp och någon form av korsande steg? Ja.. Då är kaoset ett faktum. Att få fötter, höfter, händer OCH hjärna att samarbeta är inte helt olikt konflikten i en del olika världsdelar. Alla krigar mot alla och så går det åt helvete. Till tonerna av en tango. Där jag mer tänker på tanga och inser att gubben sidan om mig dansar brallorna av vem som helst i salen. Den där svettiga donnan i rosa tröja som högröd i ansiktet tittar på mig från spegeln har jag aldrig sett. Men hon är rätt obehagligt usel på att dansa. Så jag gömmer mig bakom en stolpe och försöker att le. Och då och då när ledaren går åt vänster så går jag faktiskt INTE till höger. Ibland är framåt är framåt och INTE vänster. *applåder* Jag hoppar på hopp och INTE på klapp. Så jag är kanske inte helt hopplös. Det mest elementära har jag fått klart för mig. Så länge jag inte blandar in armarna och försöker klappa. För jag ligger ständigt hundradelen av en sekund efter de andra. Men.. Jag tror ändå att jag testar en gång till. För jag log ju lite tappert. Då och då iallafall… 😉

Kommentera

