Vad gör jag med all chili?

En, EN, enda av de tiotal plantor av både paprika och chili har överlevt i år och bär nu frukt. Mycket frukt. Sorten är, om jag nu tolkat min uselt skrivna lapp rätt; ”Hungarian hot wax”. Frågan är nu;

1. När skördar man chili? Röd grön eller orange? Blå?
2. Vad gör man med all chili? Så mycket chili con carne lagar jag inte…

Tacksam för svar.
Vänligen/ Fröken Chilinovis

image

4 reaktioner på ”Vad gör jag med all chili?

  1. Nej det var verkligen inte chilins år i år. Förra året hade jag bara en planta som bar masssor av underbar frukt. I år satsade jag på två plantor, olika sorter, och jag har fått EN liten plupp som ska föreställa en chili. Sorgligt! Jag använder chili i mycket och hade hoppats på bra skörd. När jag lagar mat så hackar jag ner färsk chili och steker ihop med tex lök. Jag har chilipulver ovanpå mina kaffe latte, det doftar så gott! Chili är superbra för matsmältningen så därför försöker jag få i mig lite varje dag. Använd det som du använder annan peppar helt enkelt, lycka till! 🙂

    Gilla

Kommentera

