”Vår egen lilla hemlighet” av Ninni Schulman

image

Den senaste av Ninni Schulman är utan vidare den bästa i Hagfors-serien om reportern Magdalena Hansson och poliserna Petra Wilander och Christer Berglund. ”Vår egen lilla hemlighet” är mörk och oändligt tragisk. Den handlar om det faktum att vi inte har en aning om vad som utspelar sig hemma innan för hemmets fyra väggar.

Saxat från Bokus;

En kväll i april kommer socialsekreterare Anna-Karin Ehn inte hem från sitt arbete och hennes make anmäler henne försvunnen. Han vet att hon har blivit hotad på sitt jobb och fruktar det värsta.

Dagen därpå hittas Anna-Karins bil övergiven vid vägkanten några mil utanför Hagfors. Polisen hittar spår av blod i bilen och man misstänker att hon har utsatts för ett brott. Anna-Karin verkar ha levt ett helt vanligt liv med man och barn, men när man börjar skrapa på den prydliga ytan upptäcker man att hon har många hemligheter. Kan de ha lett till hennes försvinnande?”

Alla Ninnis böcker har varit bra men den här är i mitt tycke den bästa och jag ser fram emot nästa. Just den här boken har jag lyssnat på via Storytel och jag har faktiskt gått någon liten omväg då och då för att jag vill lyssna lite till. Då är det bra! Uppläsaren Angela Kovacs är en av mina favoriter, det hänger ju mycket på uppläsaren för att det ska funka att lyssna.

image

Nästa bok trodde jag skulle bli Virginia Andrews klassiker ”Vindsträdgården” som nu släppts på Storytel. Jag minnns att jag älskade de här böckerna när jag var i tonåren. Men nu? Efter ett par promenader med den i öronen? Ehh.. Smaken ändrar sig. Tack och lov! Nej. Hur gärna jag än ville så kan jag inte för mitt liv slösa tid på den här boken. Nästa får bli Janusstenen av Elly Griffiths. Gillade hennes första bok om arkeologen Ruth Galloway, så jag tror även andra kan funka.

Ha en fin lördag! ❤

Kommentera

