Rulla ut mattan!

Känslan av att vara någons vän, att ha en vän, den är fin den. Det är något jag mår bra av. När jag skickade messet till Fina A igår var jag stressad, irriterad och halt. Både fysiskt och mentalt. Jag behövde vara en annan Veronica. Inte bara undersköterskan/sambon/mamman. Jag behövde få lyssna på hennes funderingar om sitt liv. Jag behövde få Fina A att skratta med mig åt mig själv. Lite självdistans är aldrig fel.

image

Funderade på att springa en sväng när hon åkt, bara för att det är varmt och jag kan men bestämde mig för att rulla ut mattan istället. Hittade det perfekta stället i täppan, pluggade i musiken i öronen och körde på. Inte vet jag om jag yogade tekniskt rätt men vad gör det? Egentligen? Jag återupptäckte det lilla jag kunnat. Långt mycket stelare än förr men igen? Vad gör det? Jag har ingen brådska. Jag böjde tills det inte gick att böja mer och så fick det vara bra med det. Rörelseglädje i värmen mer än annat.

Bäst av allt var stunden efteråt. Den när jag låg där på mattan, stirrade upp på bladen i trädkronan ovanför, kliade katten bakom örat och njöt av grilldoften från någon granne. Och tänka sig.. Just då kom Frank Sinatras ”My way”. Och så är det ju. My way.

Hoppas ni haft en bra torsdag! ❤

image
Från mig själv. Till mig själv. Från http://www.smolk.se Klicka på bilden så kommer ni rakt in i webshopen. ❤
3 reaktioner på ”Rulla ut mattan!

Kommentera

