Medicinsk yoga..

Igår hade jag bokat in mig på yoga inne på Friskis & Svettis. Det visade sig vara medicinsk yoga. En variant jag aldrig testat innan. Men jag är inte den som är den. Jag rullade ut mattan och satte mig för att ge det en ärlig chans…. Och höll på att dö av tristess.. Det ska gå långsamt och försiktigt under ett pass medicinsk yoga och kanske precis det jag behöver… Men my weet Lord vad drygt det var! Mer än en gång under timmen som gick hade jag lust att studsa upp från mattan, klappa med händerna och hojta; ”HÄPP i salen!” samtidigt som jag slog en kullerbytta eller två. Vilket jag så klart inte gjorde. Då hade jag fått ryggskott. Alltså djupandades jag snällt, lyfte på axlar, vred överkroppen, letade rotlås, eldandades lite och funderade över dagens matlådor och vädret.image

När passet var slut var jag skönt avslappnad. Och en smula rastlös. Det finns en sorts yoga för alla. Medicinsk yoga är inte min sort. Yin Yoga är också hiskeligt långsamt, där kan man ju sitta i en position i upp till 20 minuter. Men då känns det någonstans. Milt sagt. Det här var bara långsamt. Men nu vet jag det. 😀 Ser fram emot höstens yogapass som lär vara Hatha yoga. En mer fysisk form av yoga som nog passar mig som handen i handsken. Även om jag knappast är en elitmotionär så får det gärna kännas lite när jag rullar ut mattan. Utom ibland. Då funkar det fint att sätta mig på en tänkt matta på en bänk någonstans och njuta av solens värme och bara andas en stund…. ❤

image

Kommentera

