Energigivande dag! <3

En del dagar… Dom är det helt enkelt lite extra med. Jag vaknade utvilad. Började dagen på bästa sätt. Fick kaffe i mig och sen flödade jag igenom några solhälsningar ackompanjerat av ABBA. Ifall ni undrar funkar det även fint att Yoga till Metallica. Det beror helt enkelt på dagsformen. Idag var det en typisk ”When I kiss the Teatcher”-dag. Man behöver inte lyssna på något indiskt plinkande lull-lull när man yogar. Jag blir bara irriterad av skitmusik. Och irritation är väl ungefär det man INTE vill uppnå med yoga. Solsken, ABBA, vidöppet fönster och yoga. Det är finfin kombo en lördagsmorgon.

image

LIte frulle på det och ut på äventyr med barnen. UpZon. Det vill säga klättra via olika hinder högt upp i träden. Allt från 3 meter till 12.

Bild från nätet

Jojomensan. Jag som får svindel av att stå på en pall ute i köket. Och så tänker jag att det vore en kul grej att göra hela lilla familjen? Tillsammans? Ibland har jag helt enkelt en jädra otur när jag tänker.. *suck*

Bild från nätet

Nåja. Iväg kom vi. Vi fick en grundlig genomgång. Mini vägrade ut sig på första hindret uppe på tre meters höjd. Jag förstår honom. Det var högt och han var nog i yngsta laget. Storebror gav sig upp tillsammans med Kärleken i en annan bana. Och vägra ut sig på tredje hindret. Där och då fick lugna Kärleken sakta prata honom tillbaka genom banan till starten. Väl uppe och ute bland linbanor och hängbroar så kan man liksom inte hoppa av.

image

image

Men så for f*n i mig. Jag ska fasen inte vara den som är den! Totalt mjuk i knäna gav jag mig upp. Över ett spindelnät. Över en tunn bräda. En hängbro. Tunnor. Kälke. Brädor. Och så en linbana. På ett par ställen mådde jag direkt vidrigt. Framför allt på hängbron som är så rörlig. Jag skakade dessutom rätt kraftigt av ren och skär rädsla. Men jag blundade. Tog ett djupt andetag. Jag var ute i banan. Vända tillbaka fanns inte som ett alternativ. Och var så där drygt mallig när jag kom ner igen på andra sidan. Sen att det bara var den lilla banan, nybörjar-banan, det skiter jag högaktningsfullt i. Jag gjorde det. Och lär aldrig göra om det igen!

Sen gav jag mig ut i skogen och bara körde. Först sex kilometer eller så med stavarna och sen vid bilen igen, slängde jag in stavarna i bilen och sprang ett par kilometer till. Bara för att jag kan och var på så gott humör. Min kropp ville och kunde. Och jag hängde på med ett leende.

image

Det är ju så träning ska vara. Enkel. Rolig. Och en gnutta svettig. Nu sitter jag här med en kall öl och mitt lösgodis. Funderar på livet. Konstaterar att jag haft en underbar dag. En sådan där som ger energi. Jag är totalt slut som artist. Men så nöjd i själen.

image

Hoppas ni haft en bra lördag! Vi hörs, skål på er!

image

Kommentera

