Namaste! ❤

Igår tog jag hand om mig själv. Tvingade mig att tänka glada tankar. Jag menar? Vad är det värsta som kunde hända? I förrgår gick jag runt och avskydde mig själv och det gick ju helt ärligt inget vidare. Eller egentligen gick det bra. För det ledde till att jag drog i bromsen och stannade mig själv i tid.

image

Hur som helst. Igår var jag snäll mot mig själv. Tog på mig kläder som sitter bra. Åt en glass tillsammans med en kollega och pratade om livet. Rev av ett pass med mina stavar och så rullade jag ut mattan. Letade upp ett pass som kunde passa och satte igång. Insåg fort att jag saknat yogan. Funderade lite på varför jag slutade? Svaret kom fort. Jag slutade med yogan för att man liksom inte blir smal av yoga. Inte tillräckligt fort iallafall. Jag gav upp på något jag mådde jättebra av för att jag inte tog mig tiden. Jag slutade yoga när den egentligen behövdes som mest. Så sorgligt…
image

Men.. nu var jag på plats igen. Och konstaterade att jag är så stel att en frysbox från Husqvarna är akrobatisk i jämförelse. Men det gör inget. Jag börjar stilla. Andas lite. Känner in. Flummar. Gör några framåtfällningar enligt instruktionerna i videon inne på Yogobe. Andas lite till för att inte spricka nånstans. Sen var det bra. Det gjorde bra. Bra så.

Ha en fin fredag.

image

Kommentera

