Vandra lite mera…

Igår släppte jag böckerna och gav mig ut på äventyr. Vankade av och an först här hemma. Plötsligt drabbad av en sjuk osäkerhet. För vad? Inget. Jag skulle bara gå. Gå 16 kilometer. Jag har sprungit längre när det begav sig. Men.. jag vet inte. Där och då kände jag mig osäker på min egna förmåga. Men å andra sidan så visste jag att om jag inte tog bilen och körde skulle jag ångra mig. Mycket.
Det känns i mångt och mycket som att jag står på samma ställe och stampar just nu. Jag gör ju inget. Uppnår ingwt. Bara är liksom. Så.. Jag behövde komma iväg och övertyga mig själv om att jag kan. Och är det någonstans jag kan hämta den sortens energi så är det ute.

image

Jag packade ner lunchen & kanna kaffe och körde. Och sen gick jag…

image
Genom snår och över språng...
image
..Genom kohagar...
image
..under lövtak...

image

image
..öppna vidder..
image
Vargen fick stanna hemma. Och det var tur. Många sådana här..

image

Det var jag, suset i träden och knirrande insekter i gräset. Där och då var det bara jag. I min ensamhet gick jag och log för mig själv. Allt eftersom jag avverkade kilometer sjönk axlarna och själen slutade spinna och dansa i rakt med hjärtat igen. I den underbara ensamheten fanns bara jag. Och det var så skönt.

Att vandra Skåneleden runt med utgångspunkt Skryllegården kan jag varmt rekommendera. Det är en lagom dagstur. För mig tog det tre timmar lite drygt. Plus en kvarts fika i solen med kaffet. Då och då är det rätt backigt och på något ställe riktigt brant men ändå en ganska lätt-vandrad led. Skulle tro att jag kommer igen. En höstdag när luften är kall och hög och löven brinner i höstens mättade toner… ♡

5 reaktioner på ”Vandra lite mera…

Kommentera

