Önskar jag inte kände igen mig…

Det var länge sedan jag skrev något om kroppar, former och ideal. Men OM jag nu hade satt mig ner och försökt sätta ord på mina tankar så önskar jag att jag fick ihop ett inlägg i den här stilen;

Fuck era skönhetsideal.

Det är precis så det är. Jag känner, tyvärr, igen mig i nästan allt det hon skriver. Inte alltid. Tack och lov. Det går i perioder. Just här och nu, i skrivande stund, så är jag rätt obekymrad. Jag är som jag är. Varken mer eller mindre. Mina bröstet är knappast några uppnosiga jänta-bröst men dom är mjuka och rätt vackra i skenet av värmeljus. Min rumpa är platt och rätt mjuk den oxå men jag vet att Kärleken är tämligen förtjust i den. Det räcker bra. Mini utbrast för någon dag sedan;

”Mamma du är så mjuk & mysig så att jag vill krama dig jämt!”

Och det är inte alls illa att vara BÅDE mjuk och mysig. Tänk om han tyckt jag var hård och omysig? Hemska tanke! Jag har, nästan, helt grävt ner stridsyxan mot min kropp. De självdestruktiva beteendena och tankarna jag har haft har bleknat tillsammans med ärren på min kropp. Jag bryr min inte om alla tidningars quick-fix och kurer för ”plattare mage på en dag” eller ”tappa 10 kilo på en vecka”. Jag har helt enkelt slutat köpa sådana tidningar och köper trädgårdstidningar istället. Vilket kan leda till mer jobb men det är en kalkylerad risk jag tar.. 😉 Jag sållar fortfarande skithårt i de sociala medierna och när jag känner att jag håller på att få en härdsmälta går jag ut och luktar på blommorna. Och när väl solen visar sig några timmar  gömmer jag mig fasen inte i vassen! Jag är överviktigt, det är inget jag förnekar men det är men knappast hela min värld längre. Med bra mat och ett par rundor med stavarna i veckan och promenader kommer det att rätta upp sig. Så småningom. Kanske plockar jag upp yogan igen? Om jag har lust. Dygnet har bara 24 timmar och jag hinner sällan allt jag vill, därför är det rätt dumt att lägga på sådant som jag tycker att jag borde hinna för att ”alla andra” hinner det. Det blir mest moment 22 då. Jag gör min resa på mitt sätt. Andra gör sina resor på sina sätt.
image

Men nu ska jag inte idissla mer om detta. Klicka in på länken och läs några väl valda ord istället så tar jag mig en kopp kaffe och försöker klura ut hur jag ska hinna med alla vuxen-måsten ihop med alla Veronica-grejerna som jag har lust att göra.

Men först kaffe…

image

Ha en fin lördag! ♡

Kommentera

