En bok att längta efter!

Jag var på biblioteket och hämtade hem några böcker igår. Är liksom lite ”bok-nödig”. Det var nämligen ett tag sedan jag läste en riktigt bra bok. Om man nu kan räkna några veckor som ”ett tag sedan”?

Hur som helst. Jag längtar efter en riktigt bra bok. En bok sådan där bok som haffar tag i mig, griper mig och lämnar mig ingen ro. En bok som jag har i bakhuvudet när jag jobbat och som är så bra att jag tar den med mig in på toaletten. Jag vill ha en historia som jag inte vill ska ta slut samtidigt som jag inte fort nog kan få reda på hur det slutar.

De senaste böckerna har varit bra beiga. En läste jag ut och ångrade tiden jag ödslat på den, en annan hade ordet ”choklad” i titeln men lik förbaskat tråkig så klockorna stannar och den tredje var för all del lite söt och roande men hade inte DET. Ytterligare en la jag frustrerad ifrån mig med orden som ”vilket jeffla mög!”.

Jag ska ta tag i nästa bok nu. En deckare från en för mig okänd författare. Håll tummarna.

image

Vänligen/ Hon med dagens i-landsproblem.

2 reaktioner på ”En bok att längta efter!

  1. Har du läst böcker av Jojo Moyes? Jag har nyss läst ut Livet efter dig och den berättelsen hade jag med mig till både jobbet och toa! 🙂

    Gilla

Kommentera

