Minns ni squashen? (Snigelkriget del 1011)

Som dels var ynkligare än Vargen när han behöver bada och sen inte fick vara ifred för sniglarna (ett öde Vargen slipper, tack och lov!) och jag efter alla konstens regler försökte skydda med diverse burkar? Och faktiskt till slut gav upp på? Minns ni dom?

IMG_20150531_162858
Det är inte bara jag som gillar squash…
IMG_20150601_190451
Det har sina fördelar med att vara en godisråtta! 😉
wpid-img_20150629_190659.jpg
Lät Mini plantera lite petunior jag hade över. Satte dessutom ner en del perenner som jag sått runt om squashen. Hade verkligen gett upp hoppet!

Jag hade som sagt gett upp hoppet. Framför allt för den som ni ser mitt i pallkragen i bilden ovan. Det här var för några veckor sen. Jag har sen dess inte varit ute direkt i täppan. Lusten har svajat och vädret har inte direkt bjudit in till några längre sessioner. Gick en runda nu imorse och döm om min förvåning så ser det nu ut så här i pallkragen;

IMG_20150714_082816
Bara så där? Så händer det grejer!!

Dom har fullkomligen exploderat! Och jag har ingen aning om varför? Har ju inte gjort något? Bortsett från att ha lagt lite gräsklipp då och då. Men ingen är gladare än jag! Och ni som är uppmärksamma ser ju att där redan är en squash som börjar växa sig stor och snart är redo att ätas. Plus att jag har räknat till sex fruktanlag! 😀 Oj oj! Här kan det bli mycket gott. Så som lowcarb lasagne (som jag äter för att det är fantastiskt gott och inte för att där är lite kolisar i..), vegetarisk pytt i panna och ugnsgrillad till en god bit grillat kött. Möjligheterna är oändliga! Och jag har nästan dränkt in kragen med snigelgift så förhoppningsvis så får jag äta en eller två. Och inte bara titta på squashen när den växer.

IMG_20150711_193638 För övrigt så är det rätt frodigt ute i mitt pallkrage-land. Jag har rätt mycket på vad jag kan göra om och göra rätt så att säga men ändå. Jag är rätt nöjd.

Ha en fin tisdag, vi hörs! ❤

Kommentera

