Det drar i vandringstarmen…

Förra söndagen var jag och Kärleken ute och gick längs havet. Skåneleden går där och sen dess har jag gått och finurlat på det. Det var längesen jag snörade på mig skorna, packade väskan och gick en lång runda någon helt annanstans än där jag brukar gå. Jag vill utmana mig själv. Istället för att gå en mil vill jag gå två. Istället för att ta bilen och liksom gå en runda, vill jag ta tåg eller buss och gå hem. Eller till en annan tågstation. Och jag tror jag har hittat den perfekta sträckan till detta. Så där lagom wild n crazy för en nybörjare som jag. Jag ska gå från Landskrona mot Helsingborg, via borstabodarna, ålabodarna, Rydebäck, Glumslövs backar och Råå för att sen, om jag orkar gå hela vägen hem. Ungefär så.

image
Utsikten från rasbranterna vid Hilleshögs dalar, Glumslövs backar.
Foto: Johan Hammar

Jag har bara skissat grovt i huvudet på rutten. Får givetvis sätta mig ner och planera.  Det blir runt två mil om inte mer och jag räknar med att vara iväg hela dagen. Jag är ingen räcer-vandrare och jag vill kunna sitta och titta på Ven en stund om jag vill. På så sätt så tror jag att Vargen orkar hänga med oxå. Om det inte är för varmt förstås.

Hittat en bra blogg med info om en del av sträckan; Skåne Outdoor och sen har vi givetvis Skåneledens egna eminenta sida; Skåneleden.se

Nu ska jag bara kolla när jag är ledig nästa gång pojkarna är hos sin pappa och börja planera lite mer i detalj. Fasen va skoj det ska bli!

Ha det fint, vi hörs!

5 reaktioner på ”Det drar i vandringstarmen…

  1. Låter ju väldigt trevligt!! Och tänk vad mycket du och en kompis hade hunnit prata om någon följer med! Vi kunde kanske haft en bloggpromenad på riktigt någon gång?!? Jag är på!!!
    Kram

    Gilla

Kommentera

