Den där disken..

Jag äter frukost. Reser mig för att ta undan disken. När jag sköljt ur det tomma yoghurtpaketet, viker jag ihop det och tar den lika tomma kattmatsburken och går bort mot skåpet där vi slänger sådant som ska återvinnas och slänger det.
Ser att sängen behöver bäddas. Börjar bädda sängen. Småpratar med Kärleken som kommer in i rummet och kommer då på att jag höll på med disken, lämnar sängen och går ut i köket. Tar handdukarna som behöver tvättas och går ut till badrummet för att lägga dom i tvätten och ser att vi behöver tvätta så jag startar en maskin tvätt. Borstar tänderna när jag är i badrummet och kommer då på att jag egentligen höll på med disken.
Går ut i köket men stannar till vid Minis rum på vägen och grejar lite. Kommer på det där med disken?!! Går ut i köket nu med full fokus på disken!

Men… jag är ju kaffesugen så jag startar lite kaffe och när jag slänger kaffesumpen så ser jag att jag behöver gå ut med det organiska avfallet. Och ute vid soptunnorna har jag ju krukor med blommor som behöver pysslas om….

Ja.. ni fattar va? Den där disken? Den tar tid! Men jag är ledig så det gör inte så mycket. Och min tålmodiga Kärlek. Han bäddade klart sängen…

Ha en fin fredag, vi hörs! ♡

2 reaktioner på ”Den där disken..

Kommentera

