Tar på mig mina rosa glasögon! ♡

Idag valde jag att bortse från det trista och frossa i allt det fina och bra i vår kära täppa. Så som min egensådda kryddtagetes och lavendel som bildat ett oväntat rart par ute på mitt planteringsbord i växthuset.

image

Och att en av mina tre melonplantor verkar ta fart. Blir lite av en nödlösning för den men är golvet fullt av hinkar så får man vara lite kreativ.

image

Jag njöt av allt vackert rufs jag klippte bort efter en snabb sväng med sekatören.

image

Jag skakade lite på huvudet åt Mini plantering av mina tre sista petunior. Han fick lov att gräva ner dom bland mina stackars squash. Det här med gruppering av plantor är inte hans starka sida. Men vad gör det? Egentligen? Mini är ju nöjd, jag slapp slänga tre prima petuniaplantor och en del av den bara jorden i min sorgliga squashodling kommer till användning.

image

Och så kikar jag lite på mer på allt det fina som finns. Väljer att se vår täppa genom de rosa glasögonen. Och då är den så där rufsigt charmig och alldeles alldeles underbar… ♡

image

Kommentera

