Det är jag, kaffet och mina böcker!

Det är mycket böcker nu. Jag är inne i ett grymt läs-flow. Och när det mest blåser snävt om knuten och jag mest tittar på trädgården inne från köket så passar det ju bra. Jag är uppe i tre utlästa böcker och en utlyssnad. Det är inte illa pinkat. Lyssnade ut Ninni Schulmans ”Pojken som slutade gråta”, och gick direkt på Simona Ahrnstedt´s ”En enda hemlighet”.

IMG_20150623_081018

Från deckare till prima tantsnusk! Man ska inte låsa sig i en genre bara. Och här hemma i soffan måste jag läsa något på det gamla goda sättet. Har provat att läsa på plattan. INTE ALLS SAMMA SAK!! Jag vill bläddra. Jag vill känna lukten av pappret från boken som blandar sig med doften från kaffet.

Så jag läste ut Carin Gerhardsen´s ”Hennes iskalla ögon”. Bok nummer sex i serien om Hammarbypolisen. I vanlig ordning riktigt bra. Gick sen på Sofie Sarenbrant´s ”Visning pågår”. Nummer tre i serien om Emma Sköld. Har inte läst boken innan men det störde faktiskt inte direkt. Helt ok som lyftes av en grym cliffhanger i slutet!

IMG_20150624_093601Och nu då.. Tja.. Jag tänkte faktiskt ge Mons Kallentoft en ny chans i hans nya serie om Zack. Jag har provat hans tidigare böcker ett par gånger innan och helt ärligt var dom sjukt tråkiga. En massa styltigt lull-lull som jag inte alls fastnade för. Men. Man ska aldrig säga aldrig. Har hört så mycket positivt om de nya böckerna så jag tänker ge dom en chans. Skulle det vara så att jag inte gillar det? Ja då tar jag något annat ur min hög här hemma… 😉
IMG_20150624_190138

Men nu mina vänner? Nu ska jag ta min kopp kaffe och återgå till mitt hörn i soffan. Pojkarna har åkt till sin pappa idag och Kärleken är på träning så det är bara jag, Vargen och Fröken Fräs här hemma. Det går ingen nöd på oss. Alls.

Ha det fint, vi hörs! ❤

IMG_20150624_145646

En reaktion på ”Det är jag, kaffet och mina böcker!

Kommentera

