Stavgång för alla!

Nu tänker jag gå bort från det här med trädgård och göra reklam. Reklam för stavgång. Jag har ju stavat mig fram någon månad nu och är så såld! Och funderar på att byta ut mina nuvarande bungypump-stavar mot ett par nya med tyngre motstånd.

Dom tar verkligen där dom ska och även om det vore att ta i GROVT genom att påstå att jag blivit något av en vältränad amazon av att gå med stavar, snarare en wannabe men ändå, jag tycker jag börjar känna resultat i kroppen. Oavsett så är det bra träning. Och kul! Men jag känner mig en smula ensam så jag gjorde en slagning på Facebook och tänka sig det fanns ingen grupp alls! En massa grupper i både tyskland, Australien och USA men inga svenska. Det fanns några danska grupper med men tja.. Nog för att jag är skåning men det är väl ändå inte riktigt det jag är ute efter? Alltså startade jag en egen grupp. Det har jag aldrig gjort innan så det var en ny erfarenhet.

Tanken är att om vi nu blir ett gäng glada stavare så skulle vi kanske kunna hitta någon att träna ihop med, byta erfarenheter och peppa varandra. Så om du läser detta? Och gillar det här med stavgång eller ”Nordic Walking” som det så fint heter på engelska och därmed världen över, så kan du väl hänga på? Det hade varit himla kul. Mig veterligen är jag den enda i vår lilla håla som promenixar runt med stavar men vem vet? Det finns kanske någon till? Som jag kan flåsa ikapp med?

Jag har nämligen ett mål med mina stavar. Jag måste bara ha det. Hade ju det på den tiden jag sprang. Jag vill stava fortare. Som det är nu har jag som fortast gått 9 min/km men jag dom som fixar det i 7-tempo.Som är äldre än mig. Och så kan jag inte ha det! Innan sommaren är över (om den ens hinner börja, verkar ju tveksamt…) låt säga i slutet av augusti vill jag fixa 8 min/km. Det är inte omöjligt. Inte om jag ligger i. Att köra någon form av intervaller med stavarna borde vara fullt möjligt.

Det är just sådant här jag vill kunna bubbla med likasinnade om. I en grupp på Facebook. Prova går ju! Klicka er in på länken här nedan;

Stavgång för alla!

Ha det gott!

Kommentera

