Första semestermorgonen…

Det är något visst med den. Inte för att jag är den som ligger länge på morgonen. Jag avskyr att gå upp när klockan ringer för att jag ska till jobb men är jag ledig kliver jag mer än gärna upp tidigt för att liksom hinna med och utnyttja dagen maximalt.

Och idag var inget undantag. Kärleken har ju inte gått semester än så jag klev upp tidigt för att hinna med en lite längre runda med stavarna. Höll mig bara runt byn. Vinden var inte direkt somrig men oavsett är det en skön start på dagen trots allt.

IMG_20150615_060946

Så nu har jag hunnit med två koppar kaffe, pratat med Kärleken innan han kör till jobb, ätit frukost med Mini och nu har jag en stund vid datorn med bloggen. Dagen är vigd åt veckohandling och simskola. Och en tur till biblioteket. Jag tänker låna ett par ”riktiga” böcker idag. Lyssnar ju på en del ljudböcker men nu är det semester. Så en eller två vanliga böcker bör jag tvinga mig själv till att ligga ner och läsa. Koppla ner och koppla av så att säga.

Ha en fin måndag! ❤

IMG_20150615_063312

En reaktion på ”Första semestermorgonen…

  1. Alltså jag måste oxå vänja mig med det här med ljudböcker för jag hinner ju aldrig läsa på riktigt!!
    Hoppas du haft en bra första semesterdag!
    Kram

    Gilla

Kommentera

