Ibland undrar jag om det är lönt?

Kom hem och for ut i täppan. Behövde andas trädgård. Bara vara Veronica. Bli skitig. Och fundera för mig själv om väsentligheter. Sådant som räknas. Egentligen. Hitta fotfästet liksom. Tog till spaden. Min trogna ståndaktiga kompanjon.

image

Kupade den senast satta potatisen. Svettades i solen. Lyssnade på grann-ungarnas lek. Föll på knä och rensade. Rensade och rensade. Och där någonstans andades jag i takt igen.

Ända tills jag såg broccolin som var helt nertuggad? Då hyperventilerade jag lite. Va f*n??!! Är det ens lönt att försöka odla något?

image

Det enda som växer så det knakar är lök av olika slag. Och potatisen. Men nu var jag bara tvungen att kolla om jag odlar mest blast? Eller om det finns någon liten knöl? Och tänka sig? Det fanns det. ❤

image

Dom är små än. Men till midsommar? Mmm… Och dom här små raringarna ska avnjutas m salt och lite smör på ikväll. Ute på altanen. Med en grillat kött och en massa goda tillbehör. 😛

Ha en fin kväll, vi hörs! ♡

Kommentera

