Sommarmorgon i täppan..

Kvällspass ikväll. Det betyder lugn morgon och en kopp kaffe extra. Jag smyger ut till mina Drömmars Hus och öppnar upp.

IMG_20150610_073304

Det är varmt redan. Fattar vattenkannan och pysslar om allt det gröna. De gurkor jag sådde i våras och som jag nästan gav upp hoppet på fast jag gav dom extra ljus och värme ute i förrådet, har nu äntligen tagit fart. Dom är fulla av små gurk-ämnen och har slagit ut sin första blomma.

IMG_20150610_072719

Startar vattenspridaren och kollar över i mina pallkragar. Sniglarna ”sköter sig” det finns gott om håliga blad men det är ändå inte katastrof. Mina squash är små men börjar så smått ändå att repa sig efter angreppet för några veckor sedan. Godis-burk-tricket funkar. Återstår att se om dom kommer att producera några squash förstås. Konstaterar att vi inte lär lida brist på vare sig purjolök eller rödlök. Inte potatis heller. Måste kupa de senast satta imorgon när jag är ledig. Men min älskade palsternacka ser det värre ut med. För att inte tala om morötterna…Att odla är en prövning. Tur att det är mer kul, ljuvligt och givande än frustrerande för annars hade man asfalterat skiten och målat det grönt.

IMG_20150610_073557

Avrundar med årets första daglilja. Ha en fin onsdag, vi hörs! ❤

Kommentera

